| ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT DATANG,SILA "FOLLOW" JIKA INGIN INFORMASI. |

PENGIKUT

Rabu, 5 Oktober 2011

MELAYU DAN YAHUDI

Melayu sebenarnya berketurunan yahudi?

Well, mari kita fikirkan (dari perspektif Melayu di Tanah Melayu).

1. Yahudi merupakan bangsa yang pernah ditindas beribu-ribu tahun dibawah pemerintahan pelbagai bangsa dan puak, namun sehingga kini belum mempunyai negara yang sah.

Melayu juga merupakan bangsa yang pernah ditindas hampir 500 tahun dibawah penjajahan Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun.

2. Mengikut kajian DNA secara rawak bangsa Melayu mempunyai similarities sebanyak 25% dengan bangsa Yahudi dan DNA bangsa Melayu dengan bangsa lain yang masih wujud di dunia menunjukkan keputusan negative (perlu bukti)

3. Dalam banyak-banyak bangsa di dunia yang masih wujud, Melayu merupakan bangsa yang paling mistik dengan memiliki sejarah mistik dan hantu yang menakutkan. Diikuti dengan bangsa Yahudi yang mahir dengan amalan sihir kabalah yang masih diamalkan oleh golongan-golongan kaya dan modern termasuk artis.

4. Bangsa Yahudi setelah ditindas begitu lama, bangkit dan menubuhkan negara mereka. Mereka juga dikenali sebagai bangsa yang bijak tetapi kejam.

Bangsa Melayu di Tanah Melayu yang dijajah selama hampir 500 tahun, berjaya menubuhkan negara Malaysia dan hanya menggunakan masa selama 50 tahun untuk menjadi negara yang membangun. Bangsa ini dikenali dengan bijak jika berusaha, sifat berbudi bahasa yang tinggi dan murah hati.

5. Alter tersembunyi bangsa Yahudi adalah kebijaksaan mereka, yakni setelah ditindas berzaman-zaman, akhirnya mereka mampu menggunakan alter tersebut dan hasilnya, mereka bangkit merentas masa.

Alter tersembunyi bangsa Melayu masih tersembunyi dan hanya menunggu masa. Alter tersembunyi ini pernah digunakan oleh bangsa Melayu dahulu kala apabila banyak pahlawan-pahlawan tersohor sehingga tercatat dalam lagenda.

6. Satu-satunya bangsa yang berani menentang kekejaman Yahudi Zionist ialah bangsa Melayu. Ini dibuktikan dengan kelantangan pemimpin2 negara dan pemboikotan produk yang menyumbang kepada Israel. Manakala, bagi negara lain yang menentang Israel, negara mereka sebaliknya menerima kecaman dan sekatan oleh Amerika Syarikat.

7. Mengikut sejarah kehidupan Nabi Ibrahim A.S, Nabi Ibrahim mempunyai 3 orang isteri iaitu Sarah, Hajar dan Keturah (Sumber lain mengatakan ada 4 isteri, iaitu Hajun). Sarah melahirkan Nabi Ishak, Hajar melahirkan Nabi Ismail manakala Keturah melahirkan 6 orang anak iaitu Zimran, Jokshan, Medan, Median, Ishbak dan Shuah. (Hajun pula melahirkan 5 orang anak iaitu Kisan, Sauraj, Amim, Luthan, dan Nafis.)

Sarah merupakan Puteri masyarakat Haran (Puteri Raja Chazan), manakala Hajar ialah Puteri kepada Raja Mesir yang disangkakan dayang. Keturah pula ialah kerabat diraja Sargon.

Asal-usul Melayu dikatakan datang dari Keturah apabila anaknya diperintah menuju ke Land Of Promised yang terletak di timur hujung dunia dan diberikan hadiah sebilah keris.

Tanah Melayu atau Malaysia merupakan tanah yang bertuah kerana tidak mengalami bencana besar seperti gempa bumi, puting beliung dan gunung berapi. Ini menguatkan lagi teori Tanah Melayu sebagai The Land of Promised.

Dipetik dari Sajak “Perjuangan Yang Belum Selesai” oleh YAB Dato’ Seri Mahathir Mohamad (Perdana Menteri ke-4)

Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
bukankah sejak zaman berzaman
mereka menjadi pelaut, pengembara
malah penakluk terkemuka?
Bukankah mereka sudah mengembangkan sayap,
menjadi pedagang dan peniaga
Selain menjadi ulama dan
ilmuan terbilang?
Bukankah bangsaku pernah mengharung
samudera menjajah dunia yang tak dikenal
Bukankah mereka pernah menjadi
wira serantau yang tidak mengenal
erti takut dan kematian?
Di manakah silapnya hingga bangsaku
berasa begitu kecil dan rendah diri?
Apakah angkara penjajah?
Lalu bangsaku mulai
melupakan kegemilangan silam
dan sejarah gemilang membina empayar

Kesimpulannya, Melayu bukanlah Yahudi, namun Melayu ada tali persaudaraan dengan Yahudi dan Arab. Apa-apa pun, lebih tepat kalau ditafsirkan Melayu saudara kepada semua bangsa atas cinta Nabi Adam A.S dan Hawa.

Fakta : Melayu merupakan satu-satunya bangsa didunia yang mampu menumpaskan komunis di negara sendiri, tidak seperti Vietnam yang walaupun mempunyai sokongan Amerika Syarikat, tewas kepada komunis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan